Algemene voorwaarden mei 2023

Human4colours

 

Artikel 1 - Webshop

1.1.

De webshop opereert vanuit Nederland, Zuidholland, Pijnacker, welke is ingeschreven bij de Kamer van Koophandel en draagt haar wettelijke bijdrage af aan de Belastingdienst. Op onze website (www.human4colours.nl) kunt u ons KvK nummer en BTW nummer vinden. Tevens vindt u daar ook onze contactgegevens.

1.2.

Onze webshop is voorzien van een SLL-Certificaat. Dat betekent dat we aan alle wettelijke eisen voldoen met betrekking tot de beveiliging van uw persoonsgegevens en betaalgegevens. Wij streven naar een voortdurende verbetering van de beveiliging van uw gegevens. Bij misbruik door hackers zullen wij altijd direct aangifte doen bij de politie.

1.3.

Wij verstrekken uw persoonsgegevens nooit aan derden. Indien wij uw persoonsgegevens aan derden verstrekken, zullen wij altijd vooraf toestemming aan u vragen.

1.4.

Sinds 5 juni 2012 is onze webshop verplicht om vooraf toestemming aan u te vragen betreffende cookies. U leest hier meer over in onze Cookie Policy.

1.5.

Wij zijn verplicht om bij mogelijke verdenking van misbruik of fraude, aangifte te doen bij de politie.

1.6.

De webshop heeft een beroepsaansprakelijkheidsverzekering afgesloten, om zich in te dekken tegen eventueel (onterechte) aansprakelijkheid die er wordt geclaimd door een klant.

1.7.

Human4colours streeft ernaar om u te allen tijde van een uitstekende service te voorzien. Wanneer u twijfels heeft over de aankoop van een product, staan onze medewerkers u graag te woord.

1.8.

Wij maken, vooralsnog geen gebruik van nieuwsbrieven.

 

Artikel 2 - Bedenktijd

2.1.

U hebt 14 dagen bedenktijd na de aankoop van een bepaald product. Mocht u binnen deze termijn ontevreden zijn over de aankoop, dan kunt u het product aan ons retourneren, zonder dat u het product zelf hoeft te betalen. Indien u al een betaling heeft gedaan, wordt het bedrag zo spoedig mogelijk teruggestort.

2.2.

Producten die aan ons geretourneerd worden, dienen voorzien te zijn van de originele verpakking, kleding labels aan de kleding, is niet gebruikt, gewassen of van dienaard en verkeren in nieuwstaat.

PS:

U moet het product kunnen beoordelen om na te gaan of u het wilt houden. U moet bijvoorbeeld kleding en schoenen kunnen passen. U mag de verpakking openmaken mits u dit netjes doet. U mag het product niet daadwerkelijk gebruiken als u nog niet weet of u het houdt. Human4colours mag een vergoeding ( waardenvermindering ) vragen als na retourzending blijkt dat u iets met het product hebt gedaan dat niet nodig was om het te kunnen beoordelen. U draagt tevens zorg dat het product is voorzien van de originele labels aan de producten.

 

Artikel 3 - De overeenkomst

3.1.

De overeenkomst tussen de webwinkel en klant is definitief wanneer de klant heeft aangegeven akkoord te zijn gegaan met de algemene voorwaarden. De betaling verloopt veilig via Payment Service Provider, Mollie. Mollie biedt u verschillende betaalmogelijkheden aan. Nadat de bedenktermijn van 14 dagen is verstreken is de klant onherroepelijk eigenaar geworden van het betreffende product.

3.2.

De overeenkomst is elektronisch tot stand gekomen, door middel van het invullen van de benodigde velden en het akkoord gaan met de algemene voorwaarden.

3.3.

U bent als klant verplicht uw betalingsverplichting na te komen. Zoals vermeld onder 3.1 verlopen betalingen veilig tussen u als klant en webshop Human4colours via Payment Service Provider Mollie. Kijk voor informatie op www.mollie.com .

3.4.

Nadat u tot aankoop bent over gegaan, ontvangt u van ons een schriftelijke bevestiging per e- mail van uw aankoop. Daarin staat het product dat u hebt gekocht, wat het u kost en waar u met eventuele klachten en opmerkingen terecht kunt.

3.5.

Wij zijn aan u verplicht het product of artikel binnen 30 dagen aan u te leveren. Mocht door onvoorziene omstandigheden het artikel niet binnen deze periode leverbaar zijn, dan zullen wij u daarvan schriftelijk op de hoogte brengen. Na het verstrijken van deze 30 dagen krijgt u van ons het eventueel al betaalde aankoopbedrag terug. Dit kan nooit meer zijn dan 50 procent van het totale aankoopbedrag. Heeft u echter van tevoren aangegeven dat een vervangend artikel ook een optie is, dan zullen wij u een vervangend product of artikel leveren, dat zoveel mogelijk aan uw wensen voldoet. Uiteraard kunt u van tevoren aangeven dat u dat niet wilt.

3.6.

De levering van producten in het buitenland kan langer duren dan een levering in Nederland. De kosten die voor een verzending naar een adres in het buitenland in rekening worden gebracht, zijn voor u zichtbaar wanneer u tot de aankoop van het product overgaat.

Artikel 4 - De prijs

4.1.

De prijzen die op onze webshop staan vermeld, zijn altijd inclusief 21% BTW. De kosten die betaald moeten worden voor het verzenden* van het product, worden zichtbaar wanneer u het product heeft toegevoegd aan uw winkelwagen.

4.2.

Wanneer u Payment Service Provider Mollie machtigt om een bedrag van uw rekeningnummer af te schrijven, bent u verplicht om een juist rekeningnummer door te geven. Misbruik of fraude wordt bestraft en gemeld bij de instanties die daarvan op de hoogte moeten zijn. Daarnaast wordt er aangifte gedaan bij de politie.

4.3.

De prijs die bij het product op de website wordt vermeld, kan niet wijzigen tijdens uw aankoop. U betaalt het bedrag dat zichtbaar is bij het product en wat tevens aan u bevestigd wordt, indien u elektronisch akkoord gaat met de aankoop. Daarin wordt de aankoopprijs opnieuw vermeld.

4.4.

Wanneer u een product koopt tijdens een periode waarin geen actie geldt, komt u achteraf ook niet in aanmerking voor korting.

Artikel 5 - Klachten en garantie

5.1.

Klachten over de levering dienen in eerste instantie schriftelijk/telefonisch aan ons gemeld te worden. Onze medewerkers staan u graag te woord. Wij zullen dan met de desbetreffende bezorger contact opnemen betreffende de levering van het product. Uiteraard doen de bezorgers hun uiterste best om het product onbeschadigd bij u thuis af te leveren.

5.2.

Klachten over het product zelf, dienen schriftelijk/telefonisch tot en met 7 dagen van (koop) transactie aan ons gemeld te worden. Deze kunnen wij persoonlijk beantwoorden. Beschrijf uw klacht zo specifiek mogelijk. Wij zullen voor u contact opnemen met onze leverancier en zullen hierin voor u bemiddelen als tussenpersoon. Indien het binnen onze mogelijkheden ligt zullen wij het probleem zelf voor u oplossen.

5.3.

Klachten worden doorgaans binnen 5 werkdagen door ons afgehandeld. De afhandeling van een klacht gebeurt altijd (e-mail) schriftelijk. Nadat een klacht is afgewikkeld, ontvangt u van ons achteraf een enquête (e-mail met bijlage) met betrekking tot de klachtafwikkeling. Wij verzoeken u vriendelijk deze in te vullen en aan ons terug te sturen. Wij willen u te allen tijde van een uitstekende service voorzien.

5.4.

Op elk product dat wij aan u leveren, is een garantie van toepassing. Hoe lang deze garantie duurt, is geheel afhankelijk van het product. Op de meeste producten is een garantie van 7 dagen van toepassing op fabrieksfouten. Mocht dit afwijkend zijn, dan kunt u dit lezen in de schriftelijke bevestiging die u van ons krijgt aangeleverd bij het product dat u heeft gekocht en op de factuur die u per e-mail krijgt toegestuurd. Op verbruiks- en gebruiksproducten zoals uitdeelcadeautjes kunnen wij slechts een beperkte garantie bieden. Indien u bij één van onze artikelen een gebrek of defect ontdekt, verzoeken wij u binnen 48 uur na levering hier melding van te doen bij ons.

5.5.

Wanneer het product binnen de garantieperiode kapot gaat, zullen wij het volledige aankoopbedrag aan u vergoeden. Dat geldt echter niet wanneer er sprake is van opzet of bewuste beschadiging. Tevens verzoeken wij u vriendelijk contact op te nemen met uw verzekeringsmaatschappij, indien de schade plaats vindt na de garantietermijn. Mogelijk is deze te claimen op de inboedelverzekering. Voor beide situaties geldt dat er zonder een aankoop bon niet terugbetaald kan worden. Na het vervallen van de garantietermijn, komt ook de nieuwwaarde te vervallen bij mogelijke uitkering van een schade. Er wordt dan uitgekeerd op basis van dagwaarde.

 

Indien u akkoord gaat met de Algemene Voorwaarden Webwinkel, verzoeken wij u vriendelijk het vakje aan te vinken. Zonder het vakje aan te vinken, kan er geen overeenkomst tot stand komen. Uiteraard hopen wij van harte dat u veel plezier beleefd met uw aankoop! Indien u nog vragen heeft, dan kunt u uiteraard contact met ons opnemen.

 

In geval van wijziging in onze algemene voorwaarden, vindt u hier altijd de meest recente informatie.

Monique & Theo

Team Human4colours.